neděle 16. listopadu 2014

Perioralní dermatitida

Pro ty stastne z vas, ktere vubec nevi co to je "perioralni dermatitida" jste stastne to zeny, damy, slecny a i muzi. Postihuje to vsechny z nas, jen zeny o tom vice pisi nebo mluvi. Ja ji mam stridave myslim od prvniho tehotenstvi. Tedy od roku 2009. Je to kolem ust a kolem nosu. Velmi cervena, bud sucha nebo puchyrkova vyrazka. Nekdy svedi nekdy ne. Ale strasne me rozciluje.
Neskutecne a proste brutalne. Cetla jsem miliony clanku jak se ji zbavit a snazila se prijit na to, co presne ji u me zpusobuje.
Naposledy se mi udelala prijezdem do lazni v srpnu s detmi. V Luhacovicich je jina voda. Je v ni vice mineralu. Takze jsem to prisuzovala vode. At uz pitim, nebo cistenim zubu. Na umyvani obliceje spoustu let pouzivam ruzovou miceralni vodu od Biodermy. Ted jsem zkusila vodu Uriage. Udelam na to samostatny clanek. Bioderma pro mou mastnou plet je urcite lepsi. Aspon myslim.
No zpatky k vyrazce. Proste ji porad mam. Zkusim koupit v lekarne Jarischuv roztok na umyvani obliceje a detsky zasyp se sirou. To pry pomaha vazne. Ano taky jsem byla tak hloupa.. Ne spise blba, ze jsem sama a dobrovolne zasla na kozni a nechala si predepsat mast s kortikoidy. Chapete to?? No jo. Zhorsilo se to. Dost ;( jinak konopna mast taky nee. Je potreba vyrazku spise vysusit nez promastit. A sira pry funguje dokonale. Doktori se jen snazi na vsem vydelat. Jako vzdy. Pisou masti za nehorazne doplatky. Doporucila mi kremy za 400,- jeden. A ne nepomaha. A pomaha takzvana " nulova terapie" coz znamena. Zadny kremy. Zadny makeup. Zadny pudr. To ja uplne nezvladnu. Ano bez makeupu ano. Ale pudr dat musim. Jsem hodne cervena a snizuje to sebevedomi. U vsech. Jak jsem se docetla. A moje neni moc vysoko, tak proc si ho jeste snizovat. Ze?

Tak mi napiste, jestli mate taky takove problemy s pleti. Popripade co vam pomohlo nebo o cem vite, ze vam to zpusobuje. Ja nejim ostre. Nejim ani kysele. Kavu piju max 2 denne a piju vodu nebo caje. Tak nevim :( a jasne ze zubni pasta je bez fluoru! Parexyl.


A takhle hezkou plet chci ;)